افزون بر ۲۰۰ نفر از زندانیان جیرفت حافظ یک جزء قرآن کریم 

افزون بر ۲۰۰ نفر از زندانیان جیرفت حافظ یک جزء قرآن کریم 

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام علی شهدادی، گفت: افزون بر ۲۰۰ نفر از زندانیان جیرفت با شرکت در کلاس های آموزش قرآن کریم، موفق به حفظ یک جزء قرآن کریم شدند.

حجت الاسلام «علی شهدادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری اداره زندان جیرفت، به منظور غنی سازی اوقات فراغت زندانیان، فعالیت های مختلفی در حوزه های قرآنی، هنری، ورزشی و مهارت آموزی، زیر نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان انجام می دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زندان جیرفت، افزود: به منظور ایجاد نظم و تاثیرگذاری برنامه ها، برای هر بخش از فعالیت ها یک مسئول انتخاب شده است.


وی، ادامه داد: در حوزه فعالیت های قرآنی، کلاس های آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ به شکل روزانه برای مددجویان زندان برگزار می شود.

حجت الاسلام شهدادی، بیان داشت: در حال حاضر افزون بر ۲۰۰ نفر از زندانیان حافظ یک جزء قرآن کریم، تعدادی حافظ ۵ و ۱۰ جزء و ۲ نفر نیز حافظ کل قرآن کریم هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زندان جیرفت، از برکات حفظ قرآن کریم برای زندانیان، تخفیف در مجازات است، اظهار داشت: زندانیان حافظ یک جزء قرآن کریم از مرخصی خارج از نوبت، زندانیان حافظ ۳ تا ۵ جزء از تخفیف در مجازات و عفو برخوردار می شوند.

وی، اضافه کرد: یکی از محکومین اعدامی با حفظ کل قرآن کریم، از تخفیف در مجازات برخوردار شد و حکم اعدامش با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

حجت الاسلام شهدادی، عنوان داشت: سرود، تئاتر و موسیقی از جمله فعالیت های این کانون در حوزه هنری است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زندان جیرفت، اضافه کرد: به منظور مهارت آموزی مددجویان، دوره های آموزش مشبک کاری، منجوق دوزی و خیاطی ویژه زندانیان زن و دوره های آموزش مکانیکی، برق خودرو، برق ساختمان ویژه زندانیان مرد برگزار می شود.

 

وی، ادامه داد: در پایان دوره های مهارت آموزی، گواهی پایان دوره به زندانیان اعطا می شود که پس از آزادی با دریافت تسهیلات بانکی می توانند مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام شهدادی، عنوان داشت: در حوزه فعالیت های ورزشی، کلاس های فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، بدن سازی، والیبال برگزار می شود.

پایان پیام/ 586